Gust de Lleida Fires i congressos Lleida Lleida

La Diputació destina prop d’1,5 milions d’euros anuals a la promoció de més de 200 fires a les comarques de Lleida

29/05/2025

El president Joan Talarn participa en la cloenda del 32è Congrés de Fires, celebrat a Agramunt, animant els organitzadors a no perdre la singularitat local de cada esdeveniment

El president de la Diputació de Lleida, Joan Talarn, ha participat aquest migdia en la cloenda del 32è Congrés de Fires que, organitzat per la Federació de Fires de Catalunya, s’ha celebrat durant dos dies a l’Espai Cívic de la localitat d’Agramunt. Talarn ha destacat la importància que per a la Diputació de Lleida tenen les fires locals, destinant cada any prop d’1,5 milions d’euros als més de 200 esdeveniments firals que es celebren a les comarques de Lleida, Pirineu i Aran. “No és un suport només econòmic −ha afirmat Talarn−, és un compromís institucional i emocional, perquè creiem en les fires com a eina de cohesió, desenvolupament i visibilització del territori”.

Joan Talarn ha participat en la clausura del Congrés juntament amb l’alcaldessa d’Agramunt, Sílvia Fernández; la directora general de Comerç de la Generalitat, Marta Angerri; i  la presidenta Federació de Fires de Catalunya, Coralí Cunyat.

El Congrés, que ha reunit responsables de les principals fires catalanes, ha debatut sobre l’ús de la Intel·ligència Artificial com a eina per a la innovació i la millora de la competitivitat. En aquest sentit, el president de la Diputació ha posat en valor l’experiència de la IAIA desenvolupada a les Borges Blanques, “una eina que des del món local mostra com la innovació pot néixer arrelada, amb sentit públic i al servei de la ciutadania”.

En diferents ponències s’han abordat els beneficis, riscos, bones pràctiques i noves estratègies que l’ús de la IA suposa per al sector firal, i Joan Talarn ha advertit que “si l’èxit de les fires és la singularitat de cada una d’elles i de la població que l’organitza, té poc sentit que totes es posin a programar el mateix ‘perquè ara està de moda’… Aquest camí només ens portaria a la imitació, com aquells eixos comercials plens de franquícies sense ni una botiga veritablement de proximitat”, fent una aposta per la IA des de l’òptica que “apostem per la intel·ligència, que ja és el factor clau de les fires que s’organitzen, i sumem-li el factor artificial per fer més efectiva la difusió”.

Agramunt, 29 de maig de 2025